divendres, 15 de juny del 2012

JO

La meva història es remunta segles enrere. Així com he estat molt estimada, també m’han rebutjat durant molts d’anys, però jo sé que són molts els que m’estimen i lluiten dia a dia per a la meva supervivència. Ara estic trista, però en el passat vaig viure moments de gran esplendor gràcies a tots aquells que van lluitar per donar-me el lloc que em mereixo.

Tinc orígens romànics que es remunten en l’època de l’Imperi Romà. Els meus començaments van ser bastant difícils, però gràcies a personatges com Ramon Llull al segle XII o Ausiàs March al segle XV, entre molts altres, van marcar un punt d’inici en la meva continuació durant tots aquests segles. Però aquesta supervivència s’ha vist amenaçada en moltes ocasions, les més importants van ser al segle XIII amb l’entrada de Felip V a la Corona Espanyola i amb les dues dictadures que el nostre país va sofrir. Em van voler deixar de banda, volien que desaparegués en favor de la meva companya castellana, però així i tot, vaig reviure gràcies a la gent que m’estimava i que va fer possible el meu renaixement i la recuperació nacional. Durant uns anys he tingut un lloc d’honor a casa meva, al lloc d’on provinc, però com he dit abans, ara estic trista, tinc la sensació que els meus governants em rebutgen i em desprestigien a través de les seves noves lleis. Però així i tot sé que sobreviuré.

He sentit dir que és molta la gent que es preocupa per la meva situació actual i que es manifesta al meu favor. També he sentit dir que vesteixen el meu poble dels meus colors. Per tant sé que una vegada més guanyaré la batalla.


                                                                    
Atentament,
La Llengua Catalana

    










Lluc Martí
3r ESO A

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada